Volvo победи Audi: шведската компания под китайско ръководство тази година се нареди на първото място в Involvement-индекса на учени от Рурския университет в Германия, изпреварвайки миналогодишния лидер Audi. Повече от десет години екипът от Бохум изследва психологическото въздействие на автомобила върху шофьора. Съвместно с най-големия интернет форум в страната – Motor Talk, изследователите оценяват постовете в Мрежата и ги съпоставят с броя на новите регистрации на автомобили. Към проучването е включен и въпросник за шофьорите. „Всичко това дава добра обща представа за имиджа на различните марки автомобили“, казва д-р Рюдигер Хосип, ръководител на екипа, провеждащ изследването, към факултета по психология в Рурския университет.
Емоциите се налагат над полезната стойност или, казано с други думи – имиджът е всичко. До този извод стигат анализаторите, докато проучват доколко шофьорите обичат своята марка. В Интернет форума собствениците на BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Jaguar, но също и на Volvo и Saab се представят почти като влюбени в колите си. Те говорят за тях около 50 пъти повече, отколкото притежателите на Daihatsu, Hyundai или Skoda. За първи път Volvo се оказва най-обичаната марка, в предходните три години на първата позиция беше Audi, а преди това – Saab. През тази година на трето място остана BMW, Land Rover е на четвърта позиция, а Porsche и VW отбелязаха по-лошо представяне от преди (съответно седмо и девето място – най-лошото за марката от Волфсбург, откакто индексът съществува). Италианските Alfa Romeo и Lancia продължават да отиват надолу, докато отношението към Kia става все по-добро, а спад при Peugeot и Citroen вече не се наблюдава. Резултатите от проучването са изведени на базата на повече от 3 млн. поста в Motor Talk.
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!